Cliëntenraad

Cliëntenraad


samen werken we aan verbetering van de zorg

Cliëntenraad

Een cliëntenraad wordt ingesteld om, op basis van de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen, cliënten actief te betrekken bij de organisatie. Hierdoor kunnen cliënten en mantelzorgers hun wensen en behoeften direct kenbaar maken bij de directie. Daardoor zijn de wensen en behoeften een vast onderdeel van de continue verbetering van Avance Zorg

Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad geeft advies aan de directie van Avance Zorg op onder andere de doelen van het komende jaar. De cliëntenraad volgt verder het beleid van Avance Zorg op de voet en luistert naar de beleving, de ideeën en wensen van de cliënt. De cliëntenraad vertegenwoordigt alle cliënten van Avance Zorg.

Wat doet de cliëntenraad niet?
De cliëntenraad behartigt uw belangen, maar zij is geen klachtencommissie. Voor meer informatie over de klachtenprocedure van Avance Zorg kunt u bellen naar 0174-288992 of mailen naar klachtencommissie@avancezorg.nl 

Wie zitten er in de cliëntenraad?
De cliëntenraad bestaat uit minimaal 3 leden en komt bijeen op de locatie van Avance Zorg, Prins Hendrikstraat 252, 3151 AW Hoek van Holland. Zij probeert een afspiegeling te zijn van de aan de zorg gerelateerde groeperingen in onze samenleving.

Hoe werkt de cliëntenraad?
De cliëntenraad vergadert twee keer per jaar. Van de vergaderingen worden notulen gemaakt en deze worden gedeeld met de leden van de cliëntenraad. Elk jaar wordt er ook een nieuwsbrief opgesteld met daarin de onderdelen die zijn besproken in de cliëntenraad. Deze nieuwsbrief wordt verstuurd aan alle cliënten die op dat moment in zorg zijn bij Avance Zorg. Op verzoek schuiven ook medewerkers van Avance Zorg aan om projecten/ initiatieven toe te lichten. De werkwijze is gericht op investeren in wederzijds vertrouwen.

Hoe kunt u ons bereiken?
Voor inlichtingen, op- en aanmerkingen kunt u ons op de onderstaande manieren bereiken:
E-mail: clientenraad@avancezorg.nl 
Telefoon: 0174-2889992
Share by: